Cum Laude

akkoris

Budapest light

2008. május 09. 13:27 - borgatara

Budapestben az a jó, hogy másmilyen.

Amikor először jöttem, felfedezés volt és sok ellenérzés. Aztán lassan eligazodás és megnyugtató sokszinűség. A város megvárta, amíg készen lettem rá és nem torolta meg, ha sokszor kihasználtam. Az évek alatt hozzá nőttem, úgy mutattam be, mintha nagy vidéki házunkban vezetnék körbe: Ezt a cseresznyefát négy éve ültette apa, a másik kiment, de ez szépen terem. A tetőteret egyszer majd beépítem, és tudod, van egy fecskefészek az emeleti szoba erkélyajtaja fölött...

Kipróbáltam és megpróbált. Minden, ami vagyok, ami lenni akartam - benne van az elfeledett vagy rég bezárt (na jó, némely most is jól menő) felsőoktatási képzési intézmény vendéglátó- és világmegváltás céljából kiszemelt egység mesemondó levegőjében. Az Erzsébet híd fölött robogó araszoló 7-es busz ablakain át mellbevágó szépségben. Az Árpád hídi aluljáró hajnali álmos csendjében...

A Történet vége után színüket vesztett álmok kifakították a Duna kékjét. Sosem hívtam az "én városom"-nak, de végül az lett, a Vele Töltött Idő Városa.

[...]

Ma másmilyen. Izgalmas. Kevés helyre mondom, hogy izgalmas, és talán (vagyis biztosan) azért is, mert nem maradok... De meglepett. Visszatértek a színek. Pezseg. És bár nekem már nem az életem, belémsajdult, hogy sokmindent kihagyok. Jó érzés. Örülök, hogy hiányzik. Örülök, mert szerethetem.

 

2 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://borgatara.blog.hu/api/trackback/id/tr25461300

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

limon · http://www.limonilunari.freeblog.hu 2008.05.10. 20:16:10

Irigyellek. Egyszer en is szeretnem igy latni. Mennyi ido kell hozza? Vagy inkabb megtapasztalas?

borgatara 2008.05.11. 17:19:51

Nem tudom, hogy az időn múlik-e... De biztosan kellett hozzá, hogy szétnézzek másfelé. És a távolság. Én már túl közelről néztem, s nem láttam igazán. Vidd távolabb a nézőpontot és kinyílik a horizont :)
süti beállítások módosítása